همشهری آنلاین: شامگاه چهارشنبه دو دیدار در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا برگزار شد، در حالی که بایرن مونیخ توانست با پیروزی بر آ ث فیورنتینا گامی مهم در راه صعود بردارد، باشگاه آرسنال لندن مغلوب میزبان خود اف ث پورتو شد.

باشگاه پرآوازه بایرن مونیخ، رکوردار عنوان قهرمانی بوندس‌لیگای آلمان با پیروزی بر تیم ایتالیایی آ ث فیورنتینا، نه تنها شرایط مناسبی برای صعود به دور یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را فراهم آورده، بلکه عملا شانس آن را دارد که در این فصل سه عنوان کسب کند.

مونیخی‌ها در پیکار خود در برابر فیورنتینا که شامگاه چهارشنبه (28 بهمن) در حضور ۶۶ هزار تماشاگر در ورزشگاه آلیانس مونیخ برگزار شد، با بخت فراوان توانستند از سد حریف خود بگذرند. 

نخستین گل بایرن مونیخ را آرین روبن، ستاره‌ هلندی این تیم لحظاتی پیش از پایان نیمه اول از نقطه‌ پنالتی به ثمر رساند. علیرغم این تک‌گل، باید اذعان داشت که بازیکنان مونیخ به ویژه در ۴۵ دقیقه‌ بازی نتواستند آن طور که باید و شاید حریف خود را زیر فشار بگذارند و به فرصت‌های جدی برای به خطرانداختن دروازه فیورنتینا دست یابند.

در نیمه دوم نیز تماشگران حاضر در ورزشگاه شاهد بازی نسبتا ناموفق تیم میزبان و انسجام دفاعی تیم مهمان بودند. در نخستین دقایق نیمه دوم بازیکنان فیورنتینا توانستند یکی از حملات خود را به گل بدل سازند. گل تساوی این تیم را "پر کرولدروپ" در دقیقه ۵۰ به ثمر رساند. ناجی مونیخی‌ها در این بازی، میروسلاو کلوزه، مهاجم ملی‌پوش بایرن مونیخ بود که یک دقیقه مانده به پایان بازی، گل پیروزی را برای تیمش به ثمر رساند. 

به گزارش دویچه‌وله، مونیخی‌ها برای صعود به دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا نیاز به یک تساوی در برابر این تیم در دیدار برگشت دارند. این بازی در روز سه شنبه (18 اسفند) برگزار خواهد شد.

در دیگر دیدار لیگ قهرمانان که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، تیم آرسنال لندن با نتیجه ۲ بر 1 از میزبان پرتغالی خود، اف ث پورتو شکست خورد. دیدار برگشت میان این دو تیم نیز در همان روز 18 اسفند انجام خواهد گرفت.

دیدارهای رفت مرحله‌ یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در یک نگاه:

المپیک لیون ۱ − رئال مادرید 0
آ ث میلان ۲ − منچستر یونایتد ۳
بایرن مونیخ ۲ − آ ث فیورنتینا ۱
اف ث پورتو ۲ − آرسنال 1

کد خبر 101911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز